"אל תצפו בתיעודי הזוועה; זה לא בריא לנפש"

המהדורה המרכזית No Comments on "אל תצפו בתיעודי הזוועה; זה לא בריא לנפש"

ח"כ מיכל וולדיגר, פעילת ציבור וותיקה בתחום בריאות הנפש, שוחחה עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ואמרה: "אנחנו לא בפוסט טראומה אלא עדיין בטראומה עצמה". לדבריה: "כאשר המלחמה תסתיים אני צופה שהרבה אנשים יחוו התמוטטות נפשית"

The destruction caused by Hamas Militants when they infiltrated Kibbutz Be'eri, near the Israeli-Gaza border, southern Israel. October 17, 2023. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** חיילים איזור קיבוץ בארי מלחמה עזה רחבות ברזל צילום: Yonatan Sindel/Flash90     
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ מיכל וולדיגר, שבשבוע האחרון הודיעה על התפטרותה מתפקידה כסגנית שר האוצר לטובת התמקדות בתחום בריאות הנפש, התראיינה הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן והתייחסה לבריאות הנפש של כולנו בימים מתוחים אלו ומול המראות הזוועה המתפרסמים ברשת.

תחילה התייחסה ח"כ וולדיגר לאבידות הקשות של כוחותינו בלחימה ברצועה: "מעבר לסגירת החשבון שצריך לבצע עם כל חיות האדם, עלינו לראות שנפילתם של החללים לא הייתה לשווא".

בהמשך פנתה וולדיגר למצב הנפשי ואמרה: "אנחנו לא בפוסט טראומה אלא עדיין בטראומה עצמה, הלוואי שנגיע רק לפוסט טראומה. בשלושת שנותיי בכנסת אני דורשת ומבקשת ומשוועת שיאחדו את כלל מרפאות בריאות הנפש לגוף אחד, כרגע הכסף שמוקצה לתחום לא מנותב בצורה נכונה. הפיצול בין כל הגופים המטפלים בבריאות הנפש יוצר מחסור חמור במשאבים ובכוח אדם".

לדבריה: "כרגע, אנחנו עדיין בתוך האירוע, אנשים עסוקים בעבודתם ובמשימות הדחופות. כאשר המלחמה תסתיים אני צופה שהרבה אנשים יחוו התמוטטות נפשית". וולדיגר הוסיפה ואמרה: "אני קוראת לכל מי שלא צריך מתוקף תפקידו לצפות בסרט המזעזע ממתקפת הפתע – שפשוט לא יעשו זאת, זה לא בריא לנפש".

האזינו



0 תגובות